• GMA
  • Nachricht

Literaturempfehlungen

von Beate Hespelein

4. Ausgabe 2023 GMS J Med Educ seit 15.09.2022 online

Liebe GMA Mitglieder,

es ist soweit - die vierte Ausgabe des Journal for Medical Education (JME) in diesem Jahr ist heute erschienen (Volume 39, Issue 4) - wie immer bilingual - auf Deutsch und auf Englisch.
Herzlichen Dank an alle Autor*innen, Reviewer*innen. die Herausgeber*innen und die Redaktion für Ihre Arbeit und herzlichen Glückwunsch an die Autor*innen zur Publikation.

Teilen Sie die Publikationen, die Sie interessieren, gerne in den sozialen Medien. Das erhöht die Sichtbarkeit der medizinischen Ausbildungsforschung und davon haben wir alle etwas :o)

Herzliche Grüße und wir wünschen Ihnen und Euch viel Freude beim Lesen
Anja Härtl und Beate Hespelein

Was Sie in der 4ten 2023 Ausgabe der JME (Volume 39, Issue 4) finden:

Briefe von Leser*innen
How to advance medical education using journal articles? Insight from problem-based learning
Chung-Wai Ma
DOI: 10.3205/zma001569

Forschungsarbeiten
Experience with an OSCE anamnesis station via Zoom: Feasibility, acceptance and challenges from the perspective of students, simulated patients and examiners during the COVID-19 pandemic
Herbstreit S, Benson S, Raiser C, Szalai C, Fritz A, Rademacher F, Gradl-Dietsch G   
DOI: 10.3205/zma001565
Comparing the effectiveness of a group-directed video instruction versus instructor-led traditional classroom instruction for learning cardiopulmonary resuscitation skills among first-year medical students: A prospective randomized controlled study
Marcus M, Abdullah AA, Nor J, Tuan Kamauzaman TH, Pang NT
DOI: 10.3205/zma001566
The WFME global standards for quality improvement of postgraduate medical education: Which standards are also applicable in Germany? Recommendations for physicians with a license for postgraduate training and training agents
Schwill S, Kadmon M, Hahn EG, Kunisch R, Berberat PO, Fehr F, Hennel E  
DOI: 10.3205/zma001563
Curricular course for medical students at a hematology and oncology specialty practice, 2010-2022
Weide R, Thomalla J, van Roye C, Chakupurakal G, Heymanns J, Köppler H, Feiten S, Nickel JA, Schmidberger H, Theobald M, Lutz C  
DOI: 10.3205/zma001561
Postgraduate medical education in obstetrics and gynaecology: Where are we now and what do we need for the future? A study on postgraduate training in obstetrics and gynaecology in Germany, Austria and Switzerland
Winder FM, Breuer G, Favero M, Foessleitner P, Friemann M, Krischer B, Windsperger K, Weiss M
DOI: 10.3205/zma001562
 
Projekte
Digital patient-centred learning in medical education: A national learning platform with virtual patients as part of the DigiPaL project
Jennebach J, Ahlers O, Simonsohn A, Adler M, Özkaya J, Raupach T, Fischer MR
DOI: 10.3205/zma001568
Essential steps in the development, implementation, evaluation and quality assurance of the written part of the Swiss federal licensing examination for human medicine
Schurter T, Escher M, Gachoud D, Bednarski P, Hug B, Kropf R, Meng-Hentschel J, König B, Beyeler C, Guttormsen S, Huwendiek S
DOI: 10.3205/zma001564
Telemedicine in medical education: An example of a digital preparatory course for the clinical traineeship – a pre-post comparison
Vogt L, Schmidt M, Follmann A, Lenes A, Klasen M, Sopka S   
DOI: 10.3205/zma001567
Discovering new perspectives – strengthening autonomy. Students from different healthcare professions interact with patients and provide care in a self-determined and interprofessional manner
Wirth A, Berger F, Ulrich G, Kaap-Fröhlich S
DOI: 10.3205/zma001560

 

Zurück