Literaturempfehlungen
			
			von Beate Hespelein
			 
			 
		
3. Ausgabe 2023 der GMS J Med Educ
 
      
      
    Liebe GMA Mitglieder,
 
 es ist soweit - die dritte Ausgabe des Journal for Medical Education (JME) in diesem Jahr ist heute erschienen (Volume 39, Issue 3) - wie immer bilingual - auf Deutsch und auf Englisch. 
 Herzlichen Dank an alle Autor*innen, Reviewer*innen, die Herausgeber*innen und die Redaktion für Ihre Arbeit und herzlichen Glückwunsch an die Autor*innen zur Publikation. 
 
 Teilen Sie die Publikationen, die Sie interessieren, gerne in den sozialen Medien. Das erhöht die Sichtbarkeit der medizinischen Ausbildungsforschung und davon haben wir alle etwas :o)
 
 Herzliche Grüße und viel Freude beim Lesen
 Anja Härtl und Beate Hespelein
 
 Was Sie in der aktuellen Ausgabe der JME (Volume 39, Issue 3) finden: 
 
 Editorial
Between expectation and reality. A plea for more evidence-based bedside teaching
 Thomas Rotthoff 
 DOI:10.3205/zma001559 
 
 Forschungsarbeiten
Online medical history taking course: Opportunities and limitations in comparison to traditional bedside teaching
 Silvan Lange, Nils Krüger, Maximilian Warm, Mark op den Winkel, Johanna Buechel, Johanna Huber, Orsolya Genzel-Boroviczény, Martin R. Fischer, Constantinos Dimitriadis
 10.3205/zma001555
Perspectives and understanding of empathy development amongst junior doctors in Pakistan: Challenges and opportunities
 Atiya Rahman, Linda Jones
 DOI: 10.3205/zma001554
Does a sense of gratitude protect against empathy loss in medical students? An exploratory study
 Claire Elisabeth Vogel, Claudia Kiessling, Martin R. Fischer, Tanja Graupe
 10.3205/zma001553
Projekte
 Between clinical practice, teaching and research – a project report on the development and implementation of a career mentoring curriculum for female clinician scientists
 Christine Meyer-Frießem, Elena Enax-Krumova, Christiane Kruppa
 DOI: 10.3205/zma001556
The two envelopes method for active learning
 Moshe Y. Flugelman, Robert M. Blueck, Doron Aronson, Avinoam Shiran
 DOI: 10.3205/zma001551
One year of general practice during the COVID-19 pandemic – presentation and evaluation of digital medical education
 Piet van der Keylen, Nikoletta Zeschick, Anna-Lena Langer, Thomas Kühlein, Marco Roos
 DOI: 10.3205/zma001550
Kommentare
 How is the situation of women in leadership positions in medical education in Germany?
 Inga Hege, Katrin Schüttpelz-Brauns, Claudia Kiessling
 DOI: 10.3205/zma001557
Teaching staff in interprofessional education: A proposed terminology
 Gert Ulrich, Hermann Amstad, Olivier Glardon, Sylvia Kaap-Fröhlich
 DOI: 10.3205/zma001552
Nachruf
Obituary Prof. Dr. med. Karl Köhle *1938 – †2022
 Wolf Langewitz, Claudia Kiessling, Christoph Stosch
 DOI: 10.3205/zma001558
Rezension
Ulrich Engelmann, Martin Baumann: Zielführend moderieren. Kompetenzen – Methoden – Wege zum Gesprächserfolg
 Sigrid Harendza
 DOI: 10.3205/zma001549