Literaturempfehlungen
			
			von Beate Hespelein
			 
			 
		
1te Ausgabe 2024 der GMS J Med Educ online
 
      
      
    Liebe JME-Leser,
 
 es ist soweit, die erste Ausgabe des Journal for Medical Education (JME) im Jahr 2024 ist heute erschienen (Volume 41, Issue 1) – wie immer bilingual – auf Deutsch und auf Englisch. 
 Herzlicher Dank an alle Autor*innen, Reviewer*innen. die Herausgeber*innen und die Redaktion für Ihre Arbeit und herzlichen Glückwunsch an die Autor*innen zur Publikation.
Alle Artikel der aktuellen Ausgabe finden Sie / findet Ihr unten. Bei jedem Artikel ist die DOI entsprechend verlinkt, es kann also direkt losgeschmökert werden J
 
 Und wie immer die Aufforderung: Teilen Sie die Publikationen, die Sie interessieren, gerne in den sozialen Medien. 
 
 Herzliche Grüße und wir wünschen Ihnen und Euch eine spannende Lektüre und viel Freude beim Lesen
 Anja Härtl und Beate Hespelein

Was Sie in der aktuellen Ausgabe der JME (Volume 41, Issue 1) finden:
Editorial
 
 Dealing with uncertainty
 S. Harendza   
 DOI: https://doi.org/10.3205/zma001668
Forschungsarbeiten
 
 Development of a strategy for the expansion of online teaching at the university of Würzburg based on the experiences of lecturers and students in the pandemic years 2020/21
 L.M. Kühl, N.L. Zerban, E. Tiedemann, S. König
 DOI: https://doi.org/10.3205/zma001667
Neuroenhancement and mental health in students from four faculties. A cross-sectional questionnaire study
 M. Hajduk, E. Tiedemann, M. Romanos, A. Simmenroth
 DOI: https://doi.org/10.3205/zma001664
On the correlation between gratitude and resilience in medical students
 N. Hahn, P. Brzoska, C. Kiessling
 DOI: https://doi.org/10.3205/zma001663
Comparison of empathy profiles of medical students at the start and in the advanced clinical phase of their training
 S. Schrötter, B. Müller, P. Kropp
 DOI: https://doi.org/10.3205/zma001662
Career and life planning in the context of the postgraduate medical training – current challenges and opportunities
 S. Oberberg, E. Enax-Krumova, C. Kruppa, C. Meyer-Frießem, R. Denz, A. Funhoff, Behrens, D. Berres, V. Fortmeier, D. Sträter, J. Strotmann, M. von Glinski
 DOI: https://doi.org/10.3205/zma001653
Infection prevention in medical education – results of a descriptive cross-sectional study in Germany 
 P.-D. Tingelhoff, F. Hufert, C. Kiessling, B. Otto
 DOI: https://doi.org/10.3205/zma001659
Übersichtsarbeit
The impact of COVID-19 on medical students
 W. Wang, G. Li, J. Lei
 DOI: https://doi.org/10.3205/zma001665
Projektarbeiten
 
 Development and implementation of digital peer mentoring in small groups for first-year medical students
 S. Drossard, A. Härtl
 DOI: https://doi.org/10.3205/zma001666
“It is great what we have learned from each other!” – Bedside teaching in interprofessional small groups using the example of Parksinon’s 
 C. Schneider, P. Anders, T. Rotthoff
 DOI: https://doi.org/10.3205/zma001661
Kommentar
On including assessments in the calculation of teaching loads
 V. Fischer
 DOI: https://doi.org/10.3205/zma001658
Buchbesprechung
Christian Jassoy, Jens-Karl Eilers, Andreas Sönnichsen: Wissenschaftskompetenz in der Medizin
 V. Paulmann
 DOI: https://doi.org/10.3205/zma001657
Danksagung
Acknowledgement tot he reviewers of GMS Journal for Medical Education
 M.R. Fischer, G. Fabry
 DOI: https://doi.org/10.3205/zma001656